Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Fajitas mexicanas

Hej! Pomimo melancholijnej pogody, trzeba cieszyć się darem życia, tym że nasi najbliżsi są zdrowi i wszystkim co nas spotyka na co dzień. A ja chciałabym podzielić się z Wami świetnym przepisem na weekend. Ostatnio wymyśliłam, że raz w tygodniu będę przygotowywać coś z innej kuchni. I będę dzielić się przepisem i moim zdaniem bo spodziewam się, że nie wszystko może mi smakować. Przepis na Fajitas zgodnie z tradycyjnym przepisem prosto z Meksyku i przepis na Guacamole  Fajitas mexicanas - po jednej papryce czerwonej, żółtej, zielonej, pomarańczowej (można pominąć jeden kolor, ale ważne żeby nie pomijać zielonej) - 5 ząbków czosnku - 1 duża cebula bądź dwie średnie - oliwa z oliwek - 2 filety z kurczaka (ja robiłam z filetem z indyka, bo kurczak już mi się trochę przejadł) - przyprawa do fajitas (osobiście polecam zrobić ją samemu, bo można wykorzystać do innych dań kuchni meksykańskiej i nie tylko) - przepis na przyprawę będzie na grafice, którą przygotowałam.

Domowy chleb / Pan casero

Witajcie!

          W tym trudnym dla Nas momencie, gdy wiele osób pozostaje w domu, z dala od swoich bliskich i w obawie o ich zdrowie, starajmy się jak najmniej wychodzić z domu żeby nie narażać siebie i innych.

           W celu nie wychodzenia codziennie po pieczywo przygotowałam dla Was przepis na najprostszy na świecie chleb, który robi się w 5 minut!

Chleb jest zdrowy i bardzo smaczny! :)










SKŁADNIKI NA 1 CHLEB:

- 500 g mąki (najlepiej 250 g pszennej typ 650 i 250 g mąki żytnej)
- 1 małe opakowanie suszonych drożdży
- 1 łyżka soli (u mnie sól różowa himalajska)
- 1 łyżeczka cukru
- słonecznik łuskany i siemię lniane (ilość zależy od preferencji)
- 0,5 l ciepłej wody


PRZYGOTOWANIE:

Składniki suche dokładnie wymieszać i dolać ciepłą wodę. Wymieszać wszystko na jednolitą masę i odstawić do wyrośnięcia przykryte ściereczką na pół godziny.
Masę przełożyć do wyłożonej papierem formy (najlepsza to foremka na keks) i wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec przez około 50 minut w 150 stopniach (pod koniec najlepiej zwiększyć temperaturę do 170). Po upieczeniu wyjąć z blaszki i ściągnąć papier do pieczenia.

Szybko i smacznie :)
Dajcie znać jak wyszło :)



¡Hola!

En este tiempo tan difícil provocado por el coronavirus tenemos que quedarnos en casa, y para no salir a comprar pan os vengo con una receta sencilla y muy fácil.

El pan se hace en tan solo 5 minutos y es sano, sin conservantes ni nada artificial.


INGREDIENTES PARA PREPARAR UN PAN

- 500 g de harina (la mitad de harina de trigo y la otra mitad de harina de centeno)
- 1 paquete de levadura seca (no levadura en polvo)
- 1 cuchara de sal
- 1 cucharadita de azúcar
- semillas de girasol sin cáscara y semillas de lino
- 0,5 l de agua caliente

PREPARACIÓN

Todos los ingredientes secos elaborar en una escudilla y mezclarlos. Después añadir el agua caliente y mezclarlo todo, taparlo con una servilleta y dejarlo media para que la masa crezca. Poner la masa en un molde cubierto de papel para hornear. Yo uso u molde rectangular no muy grande.
Hornear el pan en 150 grados durante unos 50 minutos (en los últimos minutos subir la temperatura a 170 grados). Cuando esté listo sacarlo del molde, quitar el papel y dejarlo enfriar.


¡Tan fácil y tan rico!
Si lo hacéis me escribís po aquí como os salió. 





Komentarze

  1. Uwielbiam zapach i smak domowego chleba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O tak!
    idealny na kwarantanne!

    Ostatnio sama wróciłam do pisania, więc zapraszam do mnie VANILOVE ♥ <------ klik

    OdpowiedzUsuń
  3. 40 yr old Software Engineer IV Benetta Baines, hailing from Saint-Sauveur-des-Monts enjoys watching movies like Topsy-Turvy and Painting. Took a trip to Phoenix Islands Protected Area and drives a Ferrari 250 GTO. odniesienia w wikipedii

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polub mnie na Facebook'u

Obserwatorzy

Popularne posty