Polecane

Fajitas mexicanas

Hej!

Pomimo melancholijnej pogody, trzeba cieszyć się darem życia, tym że nasi najbliżsi są zdrowi i wszystkim co nas spotyka na co dzień.

A ja chciałabym podzielić się z Wami świetnym przepisem na weekend.
Ostatnio wymyśliłam, że raz w tygodniu będę przygotowywać coś z innej kuchni. I będę dzielić się przepisem i moim zdaniem bo spodziewam się, że nie wszystko może mi smakować.

Przepis na Fajitas zgodnie z tradycyjnym przepisem prosto z Meksyku i przepis na Guacamole 


Fajitas mexicanas

- po jednej papryce czerwonej, żółtej, zielonej, pomarańczowej (można pominąć jeden kolor, ale ważne żeby nie pomijać zielonej)

- 5 ząbków czosnku

- 1 duża cebula bądź dwie średnie

- oliwa z oliwek

- 2 filety z kurczaka (ja robiłam z filetem z indyka, bo kurczak już mi się trochę przejadł)

- przyprawa do fajitas (osobiście polecam zrobić ją samemu, bo można wykorzystać do innych dań kuchni meksykańskiej i nie tylko) - przepis na przyprawę będzie na grafice, którą przygotowałam.



PRZYGOTOWANIE:
Warzywa i mięso kroimy w paski. Najpierw podsmażamy na oliwie z oliwek wszystkie papryki, a jak już będą lekko zarumienione, dodajemy cebulę i czosnek. Warzywa podsmażamy do tego punktu żeby były zarumienione, ale nadal lekko chrupiące. Następnie ściągamy je z patelni i na tym samym oleju smażymy mięso z przyprawą. Gdy będzie miękkie i zarumienione, wsypujemy usmażone warzywa i wszystko razem podsmażamy jeszcze chwilę. Podajemy na pogrzanej tortilli posmarowanej guacamole. 


Guacamole

- 2 dojrzałe awokado (najlepiej hass) 
- 1 czerwona cebula
- 1 papryka jalapeño 
- sok z połówki cytryny
- świeża kolendra
- 2 średnie pomidory 
- sól i pieprz

PRZYGOTOWANIE:
Awokado obrać i rozgnieść widelcem. Cebulę, pomidory, paprykę pokroić w bardzo drobną kostkę. Kolendrę drobno posiekać. Wszystko razem wymieszać i doprawić wedle uznania.

Jak Wam się podoba przepis?
Życzę smacznego :)



La versión española será disponible mañana :)








Komentarze

Prześlij komentarz

Polub mnie na Facebook'u

Obserwatorzy

Popularne posty