Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Fajitas mexicanas

Hej! Pomimo melancholijnej pogody, trzeba cieszyć się darem życia, tym że nasi najbliżsi są zdrowi i wszystkim co nas spotyka na co dzień. A ja chciałabym podzielić się z Wami świetnym przepisem na weekend. Ostatnio wymyśliłam, że raz w tygodniu będę przygotowywać coś z innej kuchni. I będę dzielić się przepisem i moim zdaniem bo spodziewam się, że nie wszystko może mi smakować. Przepis na Fajitas zgodnie z tradycyjnym przepisem prosto z Meksyku i przepis na Guacamole  Fajitas mexicanas - po jednej papryce czerwonej, żółtej, zielonej, pomarańczowej (można pominąć jeden kolor, ale ważne żeby nie pomijać zielonej) - 5 ząbków czosnku - 1 duża cebula bądź dwie średnie - oliwa z oliwek - 2 filety z kurczaka (ja robiłam z filetem z indyka, bo kurczak już mi się trochę przejadł) - przyprawa do fajitas (osobiście polecam zrobić ją samemu, bo można wykorzystać do innych dań kuchni meksykańskiej i nie tylko) - przepis na przyprawę będzie na grafice, którą przygotowałam.

Zdrowe batony tylko z 4 składników / Barritas sanas con tan solo 4 ingredientes

Cześć!

       Dzisiaj szybki przepis na zdrowe batoniki, wiem że w Święta będziemy wszyscy jeść mniej zdrowo, ale póki szalejecie po sklepach w poszukiwaniu najpiękniejszych pisanek (:D  :D) to warto zadbać o zdrową przekąskę. Ja osobiście od jakiś dwóch lat nie lubię robić świątecznych zakupów bo przeszkadza mi nadmiar ludzi w sklepach, ale wiem, że te osoby, do których zjeżdża się rodzina mają naprawdę sporo do kupienia i zrobienia.
       Także nie będę tu zbytnio się rozpisywać, podam Wam tylko przepis i wracam do pracy.

Składniki na 5 dużych batonów:

- 100 ml śmietanki z mleka kokosowego (jest to ta gęsta część, która zbiera się na wierzchu. Mleko kokosowe z puszki przed robieniem batonów najlepiej trzymać w lodówce)

- 200 g daktyli bez pestek

- 150 g wiórek kokosowych

- około 150 g czekolady gorzkiej (min 70% zawartości kakao)






Przygotowanie:

       Daktyle, wiórki i śmietankę kokosową razem zmiksować (do tego musicie mieć dobry blender, w przeciwnym razie najlepiej te daktyle lekko namoczyć we wrzątku). Masę wyłożyć na papier do pieczenia, przykryć górę drugim kawałkiem papieru i rozwałkować tak żeby grubość wynosiła minimum 2 cm. Musi powstać równy prostokąt, który trzeba wstawić na godzinę do lodówki.
 Po wyłożeniu pokroić w równe 5 pasków i polać rozpuszczoną czekoladą (najpierw jedna strona i boki - wstawić do lodówki żeby czekolada zastygła, a potem druga strona i znów odstawić do zastygnięcia).

Gotowe i smaczne batoniki można pakować i zabierać ze sobą :)


Hola!

       Hoy os quiero presentar una receta para preparar unos barritas de chocolate absolutamente sanas. Ya casi estamos en fiestas así que comeremos cosas menos saludables pero de momento cuando todos estamos comprando y preparando cosas para celebrar la Pascua podemos tomar algo sano para tener energía. Yo odio hacer compras antes de las fiestas porque hay demasiada gente en las calles y en las tiendas. Se también que a muchos les visita la familia y tienen muchas cosas para preparar. 
       Así que os dejo con la receta y vuelvo al trabajo.

Ingredientes para preparar 5 barritas:

- 100 ml de nata de leche de coco (la parte densa que esta en la parte superior en la lata, la leche mejor ponerla en la nevera antes de preparar la receta)

- 200 g de datiles sin huesos

- 150 g de coco rallado

- mas o menos 150 g de chocolate negro (con minimo 70% de contenido de cacao)

Preparación:

      Los datiles, el coco rallado y la nata batir con la batidora (si no teneis una buena batidora hay que echar antes los dátiles en agua caliente para que sean mas blandos). Cuando todo este bien batido ponerlo entre dos papeles para honrear (uno por debajo y el otro por encima) y machacarlo hasta obtener un rectángulo plano de mínimo 2 cm de altura y mantenerlo en la nevera durante una hora. Después cortar cinco barritas iguales y cubrirlas por todas partes de chocolate antes fundido.
Ponerlo para enfriar durante al menos media hora.





Las barritas son deliciosas , las podéis empacar para llevarlas al entrenamiento, a la escuela o al trabajo  :)




Komentarze

  1. Wyglądają przepyszne, więc chyba skuszę się na takie przygotowując formę do wakacji ;) Pozdrawiam!
    jelonkowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooh my goodness – that looks so flippin good..! dear, keep posting..

    https://clicknorder.pk online shopping in pakistan

    OdpowiedzUsuń
  3. Batoniki świetnie wyglądają ^^ Aż ma ochotę się zjeść ;p
    Z chęcią wypróbuję w wolnym czasie Twój przepis.
    Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt Wielkanocnych ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje kochana :* Napewno znajdziesz chwilę :)
      wzajemnie Wesołych Świąt :*

      Usuń
  4. Lubię takie batoniki, ale ostatnio nie mam czasu, żeby je zrobić.
    Twój przepis na pewno wypróbuję :)
    Wesołych świąt,
    My blog

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale pysznie wyglądają *_*
    Uwielbiam tego typu słodycze!
    Pozdrawiam :)

    https://lucy--chan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. wyglądają bardzo smacznie ;)
    kiedyś miałam manie na robienie ciasteczek owsianych i piekłam je cały czas, ostatnio mam tak samo tylko z babeczkami

    /MAGSAILE/

    OdpowiedzUsuń
  7. Te batoniki wyglądają mega zachęcająco. Szczególnie, że są oblane gorzką czekoladą, którą uwielbiam! Myślę, że nawet taki gapcio jak ja potrafi zrobić takie cudo!
    Buziak,
    Ola ;)
    (m)ole teatralne

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale apetycznie wyglądają! Mnie jednak takie batoniki nie smakują. :/

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygladaja super! Chetnie wyprobuje!
    Pozdrawiam cieplutko
    My Blog

    OdpowiedzUsuń
  10. Te batoniki wyglądają cudownie, od razu ma się ochotę aby takie zjeść :D
    Mój blog - makijazagi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Akurat w domu nie mam żadnego składnika, a jutro niedziela niehandlowa :( A taką miałam ochotę wypróbować przepis :(

    www.inspirant-girl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglądają przepysznie! Narobiłaś mi smaka ;') W przygotowaniu też są chyba proste

    Mój blog - VESTYLISH

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyglądają smakowicie! Aż zrobilam się głodna haha
    Nkarolainn.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Kurczę, fajnie wyglądają i nie wymagają dużo pracy, ale widzę że są czasochłonne. A ja leń jestem. Może spróbuję je zrobić, ale nie wiem sama :D
    Zapraszam! www.zuzu-zuzannaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Wyglądają pysznie! Aż mi smaka narobiłaś :D
    Pozdrawiam :)

    https://lucy--chan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam tego typu batony ;)

    Pozdrawiam - http://izabiela.pl/

    OdpowiedzUsuń
  17. Wyglądają smakowicie i chętnie spróbuje tego przepisu :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  18. Te batoniki są idealnie wpasowane w moje smaki, bardzo chętnie je zrobię, już mam zdjęcie przepisu :)
    Jestem u ciebie pierwszy raz, widzę, że piszesz w dwóch językach, mieszkałam w Hiszpanii 6 lat :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polub mnie na Facebook'u

Obserwatorzy

Popularne posty