Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Fajitas mexicanas

Hej! Pomimo melancholijnej pogody, trzeba cieszyć się darem życia, tym że nasi najbliżsi są zdrowi i wszystkim co nas spotyka na co dzień. A ja chciałabym podzielić się z Wami świetnym przepisem na weekend. Ostatnio wymyśliłam, że raz w tygodniu będę przygotowywać coś z innej kuchni. I będę dzielić się przepisem i moim zdaniem bo spodziewam się, że nie wszystko może mi smakować. Przepis na Fajitas zgodnie z tradycyjnym przepisem prosto z Meksyku i przepis na Guacamole  Fajitas mexicanas - po jednej papryce czerwonej, żółtej, zielonej, pomarańczowej (można pominąć jeden kolor, ale ważne żeby nie pomijać zielonej) - 5 ząbków czosnku - 1 duża cebula bądź dwie średnie - oliwa z oliwek - 2 filety z kurczaka (ja robiłam z filetem z indyka, bo kurczak już mi się trochę przejadł) - przyprawa do fajitas (osobiście polecam zrobić ją samemu, bo można wykorzystać do innych dań kuchni meksykańskiej i nie tylko) - przepis na przyprawę będzie na grafice, którą przygotowałam.

Jak to jest z tymi niedzielami? / Domingos en Polonia

Witajcie Kochani!


    Dziś zaczynamy nowy tydzień po pierwszej wolnej od handlu niedzieli. Osobiście pracuje w handlu, ale może przez to, że jestem jeszcze młoda i nie mam dzieci to nie ma dla mnie różnicy czy pracuje w niedzielę czy też mam ją wolną.

    Kwestia robienia zakupów w niedzielę zależy od człowieka i uważam, że to od każdego powinno wyjść samo, że postanawia tego dnia nie spędzać w sklepach tylko w inny sposób ze swoimi bliskimi. Moim zdaniem to trochę nie na miejscu, że mamy to narzucane i że nie wychodzi to z naszej inicjatywy. Bardzo denerwują mnie zwłaszcza osoby, które są na emeryturze, mają dużo wolnego czasu, a odrazu po niedzielnej mszy stoją i czekają w kolejkach na otwarcie marketu.
     Z drugiej strony napewno w tym gronie ludzi robiących zakupy w niedziele jest jakiś procent osób, które dużo pracują w tygodniu i niedziela jest dla nich jedynym dniem, który mogą wykorzystać na spokojne zrobienie zakupów.

    Tymi słowami chciałabym Wam tylko pokazać jak ważne jest w życiu podejście i nastawienie jakie mamy do wielu kwestii. To od nas powinna wychodzić inicjatywa w ważnych dla nas aspektach, to my powinniśmy zdecydować czy zakupy robimy w tygodniu czy czekamy do niedzieli, czy poświęcamy dzień wolny bliskim czy wolimy chodzić po sklepach.

    To oczywiście jest moje zdanie i nie każdy musi się z nim zgadzać. A Wy jak się do tego odnosicie?

Miłego dnia kochani :)




Hola Queridos!


      Hoy empezamos una semana nueva y hay que aprovecharla al máximo. En Polonia ayer fue el primer domingo en el cual las tiendas y los super estaban cerrados. El gobierno inicio un programa que ayude a las personas que trabajan en el comercio tener el domingo libre para pasar tiempo con sus familias. Yo soy joven y aun no tengo niños así que me da igual si trabajo en los domingos o si los tengo libres.
     Aqui en Polonia se puede ver mucha gente haciendo compras en los domingos, las tiendas están llenas de madres con niños pequeños, de abuelas y abuelos y de gente joven.

     Yo pienso que lo de hacer compras en el domingo depende de cada persona y cada uno de nosotros debería elegir solo si prefiere pasar este día en las tiendas o si prefiere hacer algo diferente y pasar el tiempo con la familia o los amigos. Esto me parece un poco de mal gusto que alguien, en este caso el gobierno elija por nosotros que tenemos que hacer en los domingos, debería ser por iniciativa propia.

    De otra parte entre todas estas personas hay un pequeño porcentaje de gente que trabajan mucho durante toda la semana y el domingo es el único día que tienen para hacer compras con tranquilidad.

    Con estas palabras solo quiero recordaros una cosa que seguro todos de vosotros la sabéis. Lo importante es que seamos nosotros los que elijamos que es mejor para nosotros mismos y que no sean los demás quienes nos digan lo que tenemos que hacer. Quiero que no nos olvidemos nunca de que nuestra actitud es la que define nuestras vidas.

   Esta es solo mi opinión, vosotros podéis pensar de otra forma :)

   Que tengais un buen día amigos :)

Komentarze

  1. Mi tam się to podoba :) czas dla rodziny a nie wiecznie w pracy ;) a zakupy można robić w inne dni :) do wszystkiego się można przyzwyczaić a ta panika wydaje mi się smieszna i napędzana przez media :)

    grlfashion.blogspot.com
    Zapraszam ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczy sobie zaplanować wcześniej zakupy, a nie na ostatnią chwilę :)

      Usuń
  2. O tak zgadzam się że wszystko jest kwestią dobrze zaplanowanego czasu☺
    Ja nie pracuje w handlu i muszę odbębnić niedzielę w pracy,ale
    Jest mi to bardzo na rękę ☺
    Bardzo lubię pracować w niedzielę 😁
    Jeśli chodzi o ten zakaz handlu to najbardziej szkoda mi osób
    Które będą musiały isc zaraz po północy w niedzielę do pracy oraz zostawac dluzej
    W piątki,soboty.
    Też mi się nie podoba że ta inicjatywa nie wyszła od nas.
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię pracować w niedzielę :D
      No też mi szkoda tych osób, moja firma pozwala nam przychodzić dopiero na 5 więc jest dobrze :)
      Pozdrawiam :P

      Usuń
  3. Masz rację, to co zrobimy ze swoim czasem wolnym powinno być naszą inicjatywą. Z drugiej strony, wydaje mi się (ale mogę się mylić), że osoby ( w sensie pracownicy) nie mogły sobie same stwierdzić, że w niedzielę nie przychodzą do pracy, bo chcą mieć czas dla rodziny, musiał interweniować ktoś z góry. Zobaczymy jak się to wszystko potoczy. :) Pozdrawiam Cię serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodziło mi bardziej o to, że to my jako klienci powinniśmy zdecydować, że nie idziemy w niedzielę do sklepu. Tak jak mówisz, zobaczymy jak to się potoczy :) Myślę, że ludzie nauczą się robić zakupy z wyprzedzeniem, a nie na ostatnią chwilę. Ja również pozdrawiam i dziękuje za odwiedziny :)

      Usuń
  4. Myślę ze to dobry pomysl by te osoby co pracowaly mialy trochę czasu dla rodziny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas dla rodziny? Jak w piątki robią nocki, a w soboty zostają do północy bo jest wzmożony ruch to raczej w niedzielę są na tyle zmęczeni, że marzą tylko o odpoczynku :)

      Usuń
  5. Również pracuję w handlu i już zauważyłam, że pójdzie kilka osób do zwolnienia, bo niestety nie ma jak wyrobić godzin... Smutne, ale co zrobić. Mnie osobiście nie przeszkadzała nigdy niedziela pracująca, miałam za to dzień wolny w tygodniu, gdzie można było coś załatwić, zrobić czy pojechać na większe zakupy... teraz niestety już tak nie będzie :/ Przepis dla mnie kompletnie do kitu :(
    dodaję do obserwowanych i zapraszam również do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą w 100% :) Szkoda tylko tych osób co będą zwolnione ;/ nie każdy umie szukać nowej pracy i niełatwo dostosowuje się do zmian.
      Już do Ciebie zaglądam Kochana :*

      Usuń
  6. Uważam, że dla pracowników to bardzo dobrze, że sklepy w niedzielę będą zamknięte, jednsk niektórzy klienci pewnie będą mieli z tym problem. :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klienci muszą się przyzwyczaić a na to potrzeba czasu :)

      Usuń
  7. Niestety, ale zamknięte w niedziele sklepy skutkują tym, że w sobotę jest tak duży ruch, że pracownicy siedzą w pracy od rana do nocy i wracaja padnieci i następnego dnia nie mają ochoty na nic. Dodatkowo duzy ruch to często baardzo dużo pracy typu dzwiganie i bieganie po sklepie co często później wiaze się na dłuższą metę z problemami zdrowotnymi u pracowników takimi jak np. Ból kręgosłupa. Niestety dotyczy to wiele osób pracujących w popularniejszych sieciowkach. A wiadomo teraz napewno ludzi będzie więcej w soboty w sklepach, bo nie "rozlozy" się to na dwa dni, tylko skumuluje sie w jedno. Tak wygląda spedzanie tego niedzielnego "czasu dla bliskich" ze storny osoby, która w rodzinie osoby pracujące w handlu. Nic dobrego z tego nie wynika. Myślę, że zamknięte sklepy w niedzielę są do przeżycia, ale wcale nie "pomaga" to odpocząć, ani nie odciaza pracowników.
    Pozdrawiam cieplutko
    My Blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, praca w sobotę to istny kosmos teraz. Często pomimo wszystkich obsadzonych kas, klienci i tak mają problem, że są kolejki i awanturują się bo przecież im się wszystko należy. Zero szacunku dla drugiego człowieka.

      Usuń
  8. Jak dla mnie to dobrze, że sklepy są zamknięte w niedziele. Oczywiście ile ludzi tyle opinii na ten temat ale jak dla mnie każdy ma prawo do odpoczynku i spędzenia czasu z rodziną :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  9. Według mnie powinno być tak, że kto chce, to pracuje w niedzielę. Po pierwsze wiele osób nie ma czasu w środku tygodnia czy nawet w sobotę iść na zakupy, a po drugie pracownicy i tak muszą teraz siedzieć dłużej w sklepie.
    My blog

    OdpowiedzUsuń
  10. Uważam, że to totalna głupota... I teraz wychodzą z inicjatywą aby otwierać więcej prywatnych sklepów a w marketach ludzie harują 2 razy bardziej bo muszą otwierać wcześniej, czasem nawet po nocach muszą zostawać przez towar. Cały tryb został naruszony i według mnie ta zmiana nie przyniosła niczego korzystnego.
    Zapraszam: Ingenuity-charm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, ale miejmy nadzieje, że ludzie się kiedyś ogarną i przestaną robić zakupy jakby miała przyjść wojna ;p

      Usuń

Prześlij komentarz

Polub mnie na Facebook'u

Obserwatorzy

Popularne posty