Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Fajitas mexicanas

Hej! Pomimo melancholijnej pogody, trzeba cieszyć się darem życia, tym że nasi najbliżsi są zdrowi i wszystkim co nas spotyka na co dzień. A ja chciałabym podzielić się z Wami świetnym przepisem na weekend. Ostatnio wymyśliłam, że raz w tygodniu będę przygotowywać coś z innej kuchni. I będę dzielić się przepisem i moim zdaniem bo spodziewam się, że nie wszystko może mi smakować. Przepis na Fajitas zgodnie z tradycyjnym przepisem prosto z Meksyku i przepis na Guacamole  Fajitas mexicanas - po jednej papryce czerwonej, żółtej, zielonej, pomarańczowej (można pominąć jeden kolor, ale ważne żeby nie pomijać zielonej) - 5 ząbków czosnku - 1 duża cebula bądź dwie średnie - oliwa z oliwek - 2 filety z kurczaka (ja robiłam z filetem z indyka, bo kurczak już mi się trochę przejadł) - przyprawa do fajitas (osobiście polecam zrobić ją samemu, bo można wykorzystać do innych dań kuchni meksykańskiej i nie tylko) - przepis na przyprawę będzie na grafice, którą przygotowałam.

Fit sernik bez sera / Tarta fit de queso sin queso (si es posible)

Witajcie Kochani!


      Dziś mam dla Was jeden z moich najlepszych przepisów na zdrowe ciasto. Zaczęłam pisać post z przepisem, gdy jeszcze nie spróbowałam ciasta po upieczeniu, ale byłam tak pewna smaku, że wiedziałam, że będzie on obłędny.

      Pewnie wielu z Was słyszało o serniku bez sera, ale na myśl o dużej ilości tłustej śmietany odrzuciliście taką formę sernika. Ja niestety dopiero niedawno usłyszałam o tym, że sernik można zrobić na śmietanie i że wyjdzie smaczny i nierozpadający się i odrazu nasunęła mi się myśl o zdrowej wersji takiego sernika.
      Zastąpienie śmietany jogurtem to nie jest jeszcze nic aż tak zdrowego, bo dalej pozostaje duża ilość cukru i niezdrowej margaryny, tak więc ja mam dla Was całkowicie legalną i zdrową wersję tego ciasta.

Składniki - ciasto kruche:

- 320 g mąki jaglanej
- 150 g oleju kokosowego
- 2 jajka
- łyżeczka proszku do pieczenia
- 150 g ksylitolu

Wszystko połączyć i zagnieść ciasto. Wstawić na pół godziny do lodówki.

Składniki - masa:

- 1200 g jogurtu greckiego (3 duże kubki)
- 1 budyń waniliowy
- czubata łyżka mąki ziemniaczanej
- 150 g miodu
- 4 białka jaj

Ubić białka na sztywną pianę, dodać budyń i mąkę ziemniaczaną. Następnie kolejno dodawać miód i jogurty. Wszystko dokładnie wymieszać za pomocą miksera.
Tortownice posmarować olejem kokosowym i posypać mąką jaglaną. Połową ciasta wyłożyć spód blaszki i wylać całą masę. Najlepiej wierzch posypać świeżymi owocami (maliny, borówki, truskawki) i pokruszyć na to drugą część ciasta. Piec 50 minut w temperaturze 180 stopni.
Odstawić do ostudzenia.

     Jak dla mnie smak bomba! I dużo łatwiejsze w wykonaniu niż tradycyjny sernik.
Ciasto jest niskokaloryczne i wartościowe w białko, także szczerze polecam :)




Hola Queridos!


       Hoy os quiero presentar una de mis mejores recetas de tarta sana. Empece a escribir esta publicación antes de probar como me salió y eso porque estaba segura de que el sabor será genial.
       Aqui en Polonia es muy popular la tarta de queso, pero con queso blanco que tiene sabor un poco acido y es un poco duro. Preparar una tarta con este queso tarda mucho tiempo pero es muy buena.                

       Hace poco me entere que se puede sustituir este queso con nata (un poco acida y muy popular aquí), pero cuando oigo que algo es con nata ya me imagino que tiene muchas calorías. Así que el único problema no era sustituir la nata por el yogur pero también cambiar el azúcar por algo mas saludable y la mantequilla por un aceite mejor.


Ingredientes - la tarta:

- 320 g de harina de granos de mijo (se puede usar cualquier otra harina integral)
- 150 g de aceite de coco
- 2 huevos
- 1 cucharadita de levadura en polvo
- 150 g de xylitol

Juntar todos los ingredientes, hacer una bola y ponerla en la nevera para 30 minutos.

Ingredientes - el relleno de yogur

- 1200 g de yogur griego natural
- 150 g de miel
- 2 natillas (el polvo)
- 1 cuchara de harina de maiz
- 4 claras de huevo

Batir las claras hasta obtener una masa rígida, después anadir las natillas y la harina de maíz y mezclarlo bien. Hechar la miel y el yogur todo el tiempo mezclando hasta obtener una masa suave.

Un molde redondo untar con aceite de coco y poner una pizca de harina. El fondo rellenar con la mitad de la bola de tarta y echar el relleno de yogur. Poner por encima vuestras frutas favoritas (fresas o frambuesas) y demoronar la otra parte de la bola. Ponerlo en el horno en 180 grados y honrear durante 50 minutos. Quando este listo dejarlo enfriar un par de horas.

Para mi tiene un sabor delicioso, es sano y fácil en preparar, así que os puedo recomendar mi receta :)
PS: Si algo lo escribo mal perdonarme porque no uso mucho el castellano. 

Komentarze

  1. Wygląda pysznie a skoro twierdzisz, że jest łatwe w wykonaniu to przepis z chęcią sobie zanotuje i kiedyś sama serniczek wypróbuję ;) Ostatnimi czasy lubię tworzyć dla mnie nowe potrawy bądź desery. Pozdrawiam cieplutko i zapraszam: Ingenuity-charm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaki rym Ci wyszedł :D Naprawdę jest smaczny także polecam :)

      Usuń
  2. ooo, zdecydowanie zostaje na dłużej :) mega pysznie wygląda, czuję, że niedługo z mężem wypróbujemy przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ulala wygląda przepysznie :) ostatnio bawię się w ciasta więc i to wypróbuję :) zapraszam do siebie i może jakaś wspólna obserwacja? :) ja już obserwuje :)
    http://zakamarki-szafiarki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda naprawdę bardzo ładnie chyba też wypróbuję ten przepis tym bardziej że zblizajace się swieta to idealna okazja na pieczenie ciast☺
    Pozdrawiam

    Lili

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam serniki, więc na pewno wypróbuję! :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. wlasnie szukalam przepisu na taki sernik :) SUPER JUŻ chce go jesć:)


    buziaki:*
    WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglada apetycznie!
    http://www.flarri.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio miałam ochotę upiec jakieś ciasto, więc cieszę się, że akurat trafiłam na ten przepis.
    Pozdrawiam
    My blog

    OdpowiedzUsuń
  9. Sounds delicious, great job!
    Kisses, Paola.

    Expressyourself

    OdpowiedzUsuń
  10. Z chęcią spróbowałabym takiego sernika :). Pozdrawiam! /Klaudia
    NASZ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  11. Ależ to apetycznie wygląda! Akurat idealny, bo teraz święta idą mój blog-klik

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polub mnie na Facebook'u

Obserwatorzy

Popularne posty