Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Fajitas mexicanas

Hej! Pomimo melancholijnej pogody, trzeba cieszyć się darem życia, tym że nasi najbliżsi są zdrowi i wszystkim co nas spotyka na co dzień. A ja chciałabym podzielić się z Wami świetnym przepisem na weekend. Ostatnio wymyśliłam, że raz w tygodniu będę przygotowywać coś z innej kuchni. I będę dzielić się przepisem i moim zdaniem bo spodziewam się, że nie wszystko może mi smakować. Przepis na Fajitas zgodnie z tradycyjnym przepisem prosto z Meksyku i przepis na Guacamole  Fajitas mexicanas - po jednej papryce czerwonej, żółtej, zielonej, pomarańczowej (można pominąć jeden kolor, ale ważne żeby nie pomijać zielonej) - 5 ząbków czosnku - 1 duża cebula bądź dwie średnie - oliwa z oliwek - 2 filety z kurczaka (ja robiłam z filetem z indyka, bo kurczak już mi się trochę przejadł) - przyprawa do fajitas (osobiście polecam zrobić ją samemu, bo można wykorzystać do innych dań kuchni meksykańskiej i nie tylko) - przepis na przyprawę będzie na grafice, którą przygotowałam.

Nadziewane papryki


Dzisiaj coś zdrowego, ale w słonej wersji żeby nie było, że jem tylko ciasta i owsianki :D
Chciałabym podzielić się z Wami moim pomysłem na dosyć szybki i bardzo pożywny obiad :)





Przepis jest na 2 porcje:

- 4 duże czerwone papryki
- 125 g brązowego ryżu (najlepiej wymieszać brązowy z białym, ale tak aby większość była tego pierwszego)
- 500 g mięsa mielonego z łopatki (wieprzowo-wołowe, jak ktoś nie lubi można z mięsem mielonym z indyka, albo kurczaka)
- 1 średnia cebula
- ząbek czosnku
- 2 jajka
- sól, pieprz
- pół łyżeczki majeranku
- olej kokosowy


1) Ryż ugotować z odrobiną oleju kokosowego w osolonej wodzie.
2) Papryki dokładnie umyć i oczyścić.
3) Piekarnik nastawić na 180 stopni (najlepiej z termoobiegiem) i wysmarować blaszkę olejem kokosowym.
4) W misce połączyć przestudzony ryż z mięsem, jajkami, startą cebulą i czosnkiem oraz przyprawami. Dokładnie wymieszać i wypełnić całe papryki.
5) Następnie ułożyć papryki na blaszce, a przykrycia piec obok.
6) Po około 40 min pieczenia na wierzchu położyć gruby plasterek mozzarelli (tej z zalewy) i delikatnie za pomocą widelca przykryć. Piec jeszcze 10 min

Jedna porcja to dwie papryki, które nie mają być całkiem miękkie.


Mam nadzieję, że przepis przypadł Wam do gustu :)

Komentarze

Polub mnie na Facebook'u

Obserwatorzy

Popularne posty